Σάββατο 28 Ιουνίου 2008

Μετρό και ποδήλατο..

ΠΕΝΤΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

1 Μπορεί, τεχνικά, το μετρό της Αθήνας να μεταφέρει ποδήλατα;
Χωρίς καμία αμφιβολία. Το μετρό της Αθήνας είναι υπερσύγχρονο και οι ανελκυστήρες φθάνουν σε όλα τα υπόγεια επίπεδα χωρίς να δημιουργείται το παραμικρό πρόβλημα. Η διαρρύθμιση στο εσωτερικό των βαγονιών δεν διαφέρει από άλλα ευρωπαϊκά μετρό ή και από τους συρμούς του ΗΣΑΠ, που μεταφέρουν ποδήλατα.
2 Στο μετρό συχνά δεν πέφτει καρφίτσα. Πού θα χωρέσουν τα ποδήλατα;
Δεν ζητούμε τη μεταφορά ποδηλάτων τις ώρες πρωινής και μεσημεριανής αιχμής. Ζητούμε από το μετρό να επιτρέψει τη μεταφορά τους τις ώρες που υπάρχει χώρος στα βαγόνια.
3 Αν μπουν τα ποδήλατα τις ώρες χαμηλής επιβατικής κίνησης, σε λίγο θα ζητήσουν να μπαίνουν και τις ώρες αιχμής
Δεν διεκδικούμε και ούτε πρόκειται να διεκδικήσουμε να μπαίνουμε σε ασφυκτικά γεμάτα τρένα. Σε συμμαχία με τους υπόλοιπους επιβάτες διεκδικούμε από τη διοίκηση της ΑΜΕΛ να μειώσει όσο περισσότερο γίνεται τις ώρες μεγάλου συνωστισμού, με συχνότερα δρομολόγια και καλύτερη εξυπηρέτηση.
4 Το μετρό ισχυρίζεται ότι το ποδήλατο θα χαλάσει «την εικόνα καθαριότητας». Ισχύει;
Αυτό που χαλάει την εικόνα του «καθαρού» μετρό είναι ότι αυθαίρετα και αδικαιολόγητα κλείνει τις πόρτες στο πιο καθαρό μεταφορικό μέσο. Τα μετρό της Κοπεγχάγης, του Οσλο, ή του Μόντρεαλ δίνουν εξίσου μεγάλη βάση στην καθαριότητα με το μετρό της Αθήνας, αλλά εξυπηρετούν και τους ποδηλάτες.
5 Απαγορεύεται πραγματικά η μεταφορά ποδηλάτων στο μετρό της Αθήνας;
Ούτε ο νόμος που ρυθμίζει τη λειτουργία του μετρό, ούτε ο επικυρωμένος με απόφαση του Υπουργειου Μεταφορών εσωτερικός κανονισμός της ΑΜΕΛ απαγορεύουν τη μεταφορά ποδηλάτων. Η απαγόρευση έχει επιβληθεί αυθαίρετα από τη διοίκηση της ΑΜΕΛ και ως ποδηλάτες έχουμε προσφύγει στα δικαστήρια για την ακύρωσή της.

Δεν υπάρχουν σχόλια: